Blog van Remi

8 functies die jouw chat beter maken

Op websites zie je steeds vaker de chatfunctie als communicatiekanaal. Er is een enorme innovatie in de manier waarop je met de chat kunt communiceren. In dit blog zal ik een aantal nieuwe functionaliteiten bespreken.

Visitor profile      

Met deze functionaliteit wordt op basis van een e-mailadres een profiel opgesteld. Door met het e-mailadres social mediakanalen te doorzoeken vergaard het systeem informatie. Hiermee wordt een profiel opgesteld en krijg je een beter beeld van de persoon waarmee je aan het chatten bent.

Triggers

Met triggers kun je automatisch gerichte berichten in de chat van de bezoeker laten verschijnen. Als iemand een bepaalde pagina bezoekt krijgt hij bijvoorbeeld een specifieke vraag of opmerking via de chat. 

Magicbrowse

MagicBrowse geeft een beter beeld van je bezoekers en helpt je je website te verbeteren. Je krijgt namelijk realtime toegang tot het scherm van je bezoeker. Hierdoor kun je het gebruiken om bezoekers te assisteren. Bijvoorbeeld door de muis van de gebruiker over te nemen.

Message shortcuts (predefined)

Bezoekers komen vaak met dezelfde vragen. Je kunt veel tijd besparen door voor de meest gestelde vragen de antwoorden in het beheer van je chatprogramma te zetten. Via een eenvoudig menu kun je dan het juiste antwoord selecteren in plaats van elke keer een heel bericht te typen.

User ratings

Als het e-mailadres van een bezoeker op de chat bekend is kan per mail gevraagd worden om een rating. Klantervaringen zijn essentieel voor het optimaliseren van je chat. Door actief te vragen naar user rating krijg je inzicht in de beleving van de klant. 

Live translate

Heb je veel internationale klanten of bezoekers op je website? Veel chats hebben inmiddels een 'Translate' functie. Met deze nieuwe functionaliteit kun je gesprekken automatisch direct laten vertalen, zodat je met alle bezoekers in hun eigen taal kunt communiceren.

Routing en auto responder

Als je veel berichten via de chat ontvangt kun je met de Routing functie deze berichten automatisch toewijzen aan mensen binnen je bedrijf. Dit doe je door trefwoorden te koppelen aan een medewerker. Zodra een vraag een of meerdere van deze trefwoorden heeft, zal de betreffende collega het bericht doorgestuurd krijgen.

Vaak worden dezelfde vragen gesteld via de chat. Met de Auto-Responder functie kan je geautomatiseerd op een bericht antwoorden. Zo worden veel vragen van bezoekers snel beantwoord zonder dat je zelf actie moet ondernemen. 

In-chat game

Als je niet binnen 2 minuten op een chat reageert heb je grote kans dat de bezoeker de website verlaat. Om dit te voorkomen kun je de bezoeker verleiden met een leuke game om hem langer op de website te houden. Hiermee vergroot je de kans dat de bezoeker nog aanwezig is als je wat later reageert.

Mocht je na dit verhaal geïnteresseerd zijn en/of vragen hebben over een chat in jouw website. Neem dan even contact met ons op. Dit kan natuurlijk ook via onze chat. 

Websites
Geschreven door: Remi Freriks

Het leukste nieuws komt van ons

Waar wacht je nog op? Inschrijven!