Blog van Ron

De Super "marketing" Bowl

Afgelopen zondag werd in de VS de Super Bowl uitgezonden. Ruim 111 miljoen mensen keken naar de NFL finale (American Football) tussen New England Patriots en Philadephia Eagles.

Waar het vroeger draaide om de strijd op het veld gaat het tegenwoordig vooral om wie de meest epische reclame maakt. Aangezien de kans aanwezig is dat jij vlak na de aftiteling van De Luizenmoeder je TV hebt uitgezet, heb ik voor jou alle reclame highlights opgezocht en in een kort overzicht gezet.

Winnaar!

Eigenlijk waren alle reclames in de rust belachelijk goed. Dit jaar sprong er echter één gigantisch bovenuit: Tide, een wasmiddelmerk van Procter & Gamble, steekt op een sublieme wijze de draak met alle andere Super Bowl commercials. In de eerste reclame zie je een opsomming van verschilde commercials met een Tide twist. Gedurende de avond kwamen er nog een aantal Tide commercials voorbij. De opzet is hetzelfde, alleen dan met een knipoog naar P&G merken.

Op Twitter trekt P&G de lijn door. Old Spice vraagt Tide ten dans.

Timing!

De term een-tweetje past beter bij ons “gewone” voetbal dan bij het American Football van de NFL. Het hielp Lexus en Marvel wel bij het maken van deze super coole commercial! In de reclame showt Lexus hun nieuwste paradepaardje; de Lexus LS 500 F Sport! En omdat paradepaardjes niet van bruggen springen, stoere Kungfu bewegingen kennen en geen film hebben die vanaf 16 februari in de bioscopen draait, gebruiken ze Marvels Black Panther om de auto te promoten.

Battle!

Minstens zo enerverend als de wedstrijd op het veld was de Lipsync battle van Pepsico. In de commercial strijden Peter Dinklage (Game of Thrones) en Morgan Freeman beiden voor een ander Pepsico merk. Dinklage zet de commercial in vuur en vlam op de beats van Busta Rhymes voor Doritos Blaze. Morgan Freeman playbackt “Get Your Freak On” van Missy Elliot en zorgt daarmee voor de nodige verkoeling.

Campagnes
Geschreven door: Ron Lubbers

Het leukste nieuws komt van ons

Waar wacht je nog op? Inschrijven!