Blog van Ron

​Drie gave voorbeelden van VR en AR

Niet heel lang geleden leken Virtual Reality (VR) en Augmented Reality (AR) nog vergezochte futuristische taferelen uit sci-fi-films. Inmiddels weten we weten wel beter. Met de komst van grote merken als Samsung, Sony en Facebook in de VR- en AR-wereld kwam de technologie binnen handbereik van consumenten. Het heeft zich in een korte periode ontwikkeld tot een van de meest intrigerende middelen die de technologische revolutie ons heeft gebracht. Het biedt consumenten unieke mogelijkheden en bedrijven mooie kansen om op een persoonlijke en ervaringsgerichte manier hun merk te communiceren.

Ikea

Vorig jaar lanceerde Ikea ‘Ikea place’. Een app (momenteel alleen voor IOS) waarmee je vanuit je eigen huis of kantoor toegang krijgt tot de enorme meubelcollectie en meteen AR kan zien hoe het staat en het überhaupt past.

Max Verstappen & Redbull

Red Bull geeft je de mogelijkheid een rondje mee te rijden met Max Verstappen. Ervaar de snelheid van een F1 auto en zie wat een enorm gaaf merk Red Bull is. Daar is het ze uiteindelijk wel om te doen.

ColarApp

De app van Quiver illustreert de ongekende mogelijkheden van AR. Deze door Disney ontwikkelde techniek brengt getekende objecten tot leven. Leuk voor kinderen maar bijvoorbeeld ook goed inzetbaar bij tekeningen van vastgoedprojecten.

Ben jij benieuwd hoe je VR zou kunnen inzetten voor jouw marketing? Meld je dan aan voor de LimeSpiration VR Special. Samen met specialisten van Letink Design showen we nieuwe toepassingen, gave cases en krijg je zelf de gelegenheid in VR te ervaren.

Campagnes
Geschreven door: Ron Lubbers

Het leukste nieuws komt van ons

Waar wacht je nog op? Inschrijven!