Blog van Ron

Ingrediënten voor je contentmarketing

Als zoon van een chef-kok heb ik vroeger heel wat uurtjes in keukens doorgebracht. Kok worden was dan ook mijn droom en vol interesse keek ik naar het werk van mijn vader. 

Kok ben ik uiteindelijk niet geworden. Wel gebruik ik bij mijn werk als content marketeer dezelfde basisprincipes als mijn vader dat in de keuken deed.

Verse ingrediënten

Net als bij het bereiden van een goed gerecht zijn verse ingrediënten erg belangrijk bij contentmarketing. Verse content is een stuk aantrekkelijker, smaakt naar meer en is een stuk langer houdbaar.

Keep it simple stupid!

Dat waren niet zijn woorden maar het dekt wel de lading. Hou je content simpel en probeer niet te veel smaken door elkaar te gooien. Hiermee maak je het te ingewikkeld waardoor op den duur niemand meer van je vers geschreven blog zal smullen.

Seizoenen

Ga met de seizoenen mee. Een stamppotbuffet doet het in de zomer een stuk minder goed dan in de winter. Hetzelfde geldt voor je content. Een vlog waarin je de trends voor komend winter bespreekt slaat in de lente nog niet echt aan. Zorg dus dat je content relevant is op het moment dat je het serveert.

Ken je leveranciers

Een goede chef-kok kent voor ieder ingrediënt de juiste leverancier. Voor een content marketeer geldt niks minder. Ook die weet waar hij zijn ingrediënten vandaan haalt. Het nieuws, social media en blogs. Allemaal bronnen vol ingrediënten voor je content. Jij bepaalt welke de beste is voor jouw content.

Experimenteer

Als chef-kok wil je en moet je af en toe wat nieuws proberen. Door te experimenteren ontdek je nieuwe technieken en smaakcombinaties. Doe je dat niet, dan serveer je uiteindelijk 25 jaar lang een kers op de appelmoes. Als content marketeer experimenteer je er ook flink op los. Op welk moment verstuur ik mijn nieuwsbrief, waar plaats ik de button of welke call to action slaat aan.

Serveer

Ken je klanten en serveer waar ze voor komen. Een 300 grams T-bone steak is niet ideaal voor een tapasrestaurant. Bij het creëren van content moet je ook vooraf onderzoek doen naar je doelgroep. Flitsende en snel achterelkaar gemonteerde beelden met een stevige beat slaan aan bij de gemiddelde brugklasser, maar mijn gepensioneerde vader is er niet gek op.

Eet smakelijk! 

Internetmarketing
Geschreven door: Ron Lubbers

Het leukste nieuws komt van ons

Waar wacht je nog op? Inschrijven!