Blog van Marleen

Remarketing is the key!

Herken je dat? Je bent online naar iets opzoek, naar een bepaalde product of dienst, iets wat je interesse heeft, en opeens zie je er overal advertenties van voorbij komen.

Vorig jaar zomer was ik bijvoorbeeld opzoek naar een vakantie en mijn interesse ging uit naar een zon, zee en strandvakantie. Ik heb een paar zonbestemmingen gegoogeld en via verschillende sites heb ik prachtige vakanties gevonden. Ondanks alle mooie aanbiedingen twijfelde ik nog wel een beetje en ik wilde er nog even over na denken. De volgende dag open ik mijn browser en zie ik advertenties van de meest geweldige strandvakanties. In verschillende kleuren knippert er een call to action button ‘Boek nu en vertrek direct!’. Deze aanbieding kan ik toch niet missen? En voor ik het weet is de vakantie geboekt en zit ik een paar weken later in het vliegtuig op weg naar zon, zee en strand!

Hoe het werk? Remarketing is the key! Met remarketing worden advertenties weergegeven aan mensen die al eerder een website hebben bezocht. Ik heb bijvoorbeeld een website van een vakantieaanbieder bezocht, zonder iets te kopen en werd  doormiddel van remarketing opnieuw bereikt. Super handig, want gemiddeld 2% van de bezoekers op een website gaan direct over tot een aankoop. Dus met behulp van remarketing wordt de overige 98% benaderd met een gerichte advertentie.

Daarnaast heeft het gebruik van remarketing nog veel meer voordelen:

Het bereiken van potentiële bezoekers

Remarketing kun je voor een hele specifieke doelgroep inzetten. Onlangs moesten wij voor een campagne alleen bezoekers voor een beurs bereiken. Dit hebben we o.a. gedaan door het gebruik van targeting op locatie, hiermee werd de advertentie alleen getoond aan bezoekers die ook daadwerkelijke bij de beurs aanwezig waren.

Banners zichtbaar op een bepaald tijdstip

Door gebruik te maken van een advertentieplanning kun jezelf bepalen welk tijdstip en welke dagen de banners getoond worden. Bij de beurs was dit handig, want het tonen van de banner werd afgestemd met de openingstijden van de beurs. 

Remarketing is niet duur

Een grote investering voor remarketing is niet nodig, circa 0,10 cent per klik kan al voldoende zijn. De mensen die je bereikt met remarketing zijn namelijk al geïnteresseerd. Wanneer deze doelgroep opnieuw wordt benaderd en op de banner klikt, zijn deze mensen dubbel zo geïnteresseerd.

Social media

Remarketing is inzetbaar voor verschillende social media kanalen, zoals Facebook en twitter. Door de hoeveelheid gebruikers op deze social media kanalen, is het heel interessant om dit in te zetten. Goed voor de naamsbekendheid! Dat tevens nóg een groot voordeel van Remarketing is! 

Internetmarketing
Geschreven door: Marleen Meijerink

Het leukste nieuws komt van ons

Waar wacht je nog op? Inschrijven!