Blog van Ron

Weersafhankelijk digitaal adverteren

Pitstop voor efficiënte online marketing

Nu heel Nederland de autosport in de armen heeft gesloten weten we ook dat goed bandenmanagement het verschil kan maken tussen winst en verlies. Zuinig zijn op je banden en zorgen voor de juiste hardheid. En tot slot, wanneer de banden echt op zijn een pitstop voor een vers setje rubber.

Voor ons, normale stervelingen, die niet met 250 km/uur door een bocht vliegen is het allemaal iets minder belangrijk. Ons bandenmanagement houdt op bij voldoende lucht in de banden en op tijd wisselen van de banden. Winterbanden in de winter, zomerbanden in de zomer of best of both worlds, een goede set all-seasons. 

Bandenmanagement is ook bij ons op kantoor een hot topic geworden. Voor Vredestein verzorgen wij de gehele online wintercampagne in zowel Nederland als in Duitsland. In totaal ruim 50 verschillende advertenties van twee verschillende type banden in twee talen. Om de juiste advertentie op het juiste moment weer te geven, hebben wij een bandenmanagement systeem ontwikkeld. 

Net als bij een race draait het bij ons bandenmanagement systeem om efficiëntie. In ons geval, de doelgroep bereiken op het juiste moment en bij de juiste weersomstandigheden. Dit doen wij met Weather Based Advertising. 

Weather Based Advertising is ontstaan vanuit de integratie van neuroresearch bij marketing campagnes. Het is een methode waarmee je kunt anticiperen op het weer. Zo kunnen wij, op basis van je woonplaats en het actuele weer, een advertentie weergeven waar jij op dat moment emotioneel het meest voor open staat. Zo kan het zijn dat we in Winterberg (D) de advertentiebanner voor een winterband weergeven terwijl in Maastricht de advertentie voor een all-season band draait. 

Het grote voordeel van Weather Based Advertising is dat je adverteert onder optimale omstandigheden. Het aantal impressies dat verloren gaat omdat de content niet relevant is, daalt hierdoor aanzienlijk. Het logische gevolg van die daling is dat de click-through-rate stijgt. Hierdoor is Weather Based Advertising niet alleen super effectief, maar ook erg kostenefficiënt.

Internetmarketing
Geschreven door: Ron Lubbers

Het leukste nieuws komt van ons

Waar wacht je nog op? Inschrijven!