Welke invloed heeft generatie Z op hoe wij campagnes invullen?

If you can’t beat them, join them!

Generation Z (Gen. Z) is opgegroeid in een wereld waarin Google, smartphones en social media vanzelfsprekend zijn. Getriggerd door een constante behoefte aan nieuwe likes struinen ze social media af en scannen ze het nieuws. Filters en een grote hondentong maken hun wereld mooier. Gen. Z kent de spanning van een blind date niet. Met een simpele swipe beoordelen ze de liefde van hun leven om die vervolgens te downgraden. Mobile first!

Gen. Z groeit op. Deze generatie is inmiddels rond de 25 jaar. Ze zijn online, zetten zich af tegen grote multinationals en hebben voldoende geld te besteden. Kortom, voer voor de hongerige marketeer. Maar hoe grijp je de aandacht van een generatie waarvan bekend is dat ze die niet langer kunnen vasthouden dan 8 seconden? Join them! Een overdosis aan likes, hartjes en plusjes zorgt óók voor een enorme hoeveelheid aan bruikbare data. Maak hiervan gebruik en verplaats je in hun wereld! Hoe? Wij hebben een paar tips.

Onzin blocker

Vergeet de gescripte en meeslepende Hollywood verhalen en laat je ware gezicht zien. Al sinds de dag dat Gen. Z Nijntje op YouTube kijkt, worden ze bestookt met reclame en smeekbeden om aandacht. Ze zijn hiervoor immuun geworden en blokken die onzin en slappe beloftes. Wil je Gen. Z aanspreken dan zal je écht en vooral óprecht moeten zijn!

De koning van echtheid en oprechtheid is GoPro. Sterker nog, hun bestaansrecht is het filmen van alles wat echt is.


De inhoud telt

Raak ze met inhoud. Voor Gen. Z zijn online gadgets en toepassingen niet nieuw. Ze weten niet anders dan dat er steeds nieuwe toepassingen, apps en gadgets zijn. Daar zijn ze niet meer van onder de indruk. Voor deze generatie is de verpakking niet belangrijk. Het is de inhoud die telt. Is je inhoud goed? Dan zit je op rozen bij Gen. Z. Ze zijn namelijk enorm merktrouw.

Bij Netflix begrijpen ze heel goed hoe je jeugdige generaties aanspreekt. Met gave stories op Instagram en (offline) campagnes voor Snapchat spreken ze de taal van Gen Z.  

NEtflix.jpg?mtime=20170301162019#asset:7

Influencer

Laat iemand die er verstand van heeft, vertellen dat je product een must have is. Influencers zijn de idolen van deze generatie. Ze spreken de taal van je doelgroep en hebben een enorm bereik. Gen. Z ziet vloggers als autoriteit op hun gebied. Een populaire influencer die jouw product aanprijst is meer waard dan een dure campagne op Facebook waar sowieso geen Gen. Z meer te vinden is.


Schiet raak

Target je (online) campagne goed! We weten precies wat Gen. Z leuk vindt en daar zit dan ook gelijk de moeilijkheidsgraad... Het komt er namelijk op aan wát ze wánneer leuk vinden! Heb je een kick ass campagne ontwikkeld, let dan extra goed op als je die target op interesses. Het verschil tussen HOT en NOT is bij deze generatie extreem groot.

De timing van Danone met hun Hipster Danio campagne was een regelrechte NOT.

Hip1.jpg?mtime=20170301164154#asset:731

Wil je meer weten over campagnes die de juiste doelgroep aanspreken? Neem gerust contact met ons op!

Campagnes

Het leukste nieuws komt van ons

Waar wacht je nog op? Inschrijven!