
Vol energie naar je werk, dat wil jij toch ook?
Klant
Werken bij Cogas
Diensten
Employer branding, webdevelopment en webdesign
Uitdaging
Cogas was op zoek naar nieuwe medewerkers. Ze hadden veel vacatures openstaan voor vakmensen, waaronder monteurs, maar die bleken schaars. Daarnaast vraagt de energietransitie om vernieuwing en verjonging. Nieuwe medewerkers moeten openstaan voor en houden van verandering. Cogas had moeite om alle vacatures in te vullen en schakelde onze hulp in.

Ons doel was een sterk werkgeversmerk neerzetten. Daarom zijn we gestart met het afnemen van interviews onder medewerkers van Cogas. Uit deze interviews hebben we de USP’s van Cogas naar boven gehaald. Op basis hiervan hebben we bepaald hoe de nieuwe website en de ‘werken bij’ campagne eruit moest zien en welke informatie er in de vacatures naar voren moest komen.


De interviews zijn ook gebruikt om persoonlijke verhalen te schrijven. In deze verhalen zijn medewerkers van Cogas aan het woord en vertellen zij waarom Cogas zo’n bijzondere organisatie is. Deze persoonlijke verhalen staan op de werken bij website en geven Cogas een gezicht. Zo krijgen eventuele sollicitanten een kijkje achter de schermen. Deze verhalen weerspiegelen Cogas: het is een persoonlijke organisatie met een familiegevoel.
Om nieuwe monteurs te werven, zijn we een monteurscampagne gestart, inclusief fotografie. Ook hebben we voor de werken bij website een fotograaf ingezet om de juiste mensen in beeld te brengen en Cogas een gezicht te geven. De pay-off van Cogas - Vol energie naar morgen - komt hier ook in terug. Deze pay-off geeft aan dat Cogas een belangrijke partner in de energietransitie, enthousiast en toekomstgericht is.

Resultaat
Cogas heeft een gezicht gekregen, laat zien dat ze midden in de energietransitie staan en daardoor een interessant werkgever zijn. Er is een sterk werkgeversmerk neergezet dat duidelijk laat zien wie Cogas is, de beleving van dit bedrijf weergeeft en de kansen laat zien die dit bedrijf biedt.