Een onderliggende behoefte

FN Global Meat kwam bij ons met de vraag naar een nieuwe website. Die kwam er. Maar er kwam óók een volledig nieuwe huisstijl, passend bij het bestaande logo. Natuurlijk kunnen we uitvoeren wat je vraagt. Maar, we kijken verder dan dat. En denken strategisch mee over een goede fundering van je merk. In dit geval een stevige huisstijl die uitstraalt wat je merk in de kern inhoudt.

Sfeer die smaakt naar meer

Om een website te ontwerpen is er een stijl nodig. Die stijl was nog te weinig ontwikkeld. Wel een bestaand logo, maar geen sfeer en geen productbeleving. Daar moest verandering in komen!

We begonnen niet met wireframes, maar met een merkbeleving. Wat wil je uitstralen? Welke richting past bij je verhaal? Vanuit strategisch oogpunt ontwikkelden we een online stylesheet die het DNA van het bedrijf visueel en inhoudelijk vastlegt. Denk: strak, ambachtelijk, premium. Met zwart en olijf als basis, aangevuld met een kleurenpalet dat rechtstreeks is afgeleid van de dieren: Black Angus (zwart), Charolais (beige), Limousin (camel), varken (roze) en schaap (blauw).

Vlees met wereldwijde allure

Het lijnenspel is grafisch sterk en zorgt voor rust én richting. Stevige typografie en bold statements zorgen voor een internationale uitstraling: From around the globe. Letterlijk en figuurlijk.

Een externe partij nam de foto- en videografie, die onderdeel is van de ontwikkelde styleguide, voor haar rekening. De beelden ademen landschap en productbeleving: Nieuw-Zeelandse heuvels, grazende dieren en vlees vastgelegd zoals het bedoeld is. Ambachtelijk, puur en van topkwaliteit. Ook de bedrijfsvideo versterkt de merkbeleving visueel.

Van sfeer naar sales

Tijd voor sales. Tijd voor de website. Deze is opgebouwd met subtiele animaties en scrolleffecten die het merkgevoel versterken zonder af te leiden. Alles klopt, tot in de details. Zegeltjes, labels, vlakverdelingen. Niets is toeval. Alles ademt ambacht, premium kwaliteit en internationale allure.

De nieuwe website is niet alleen mooier, maar ook functioneler. Heldere productcategorieën, filteropties op merk en type vlees en een meertalige structuur (NL, EN, DE, ES en FR), maken het platform gebruiksvriendelijk én wereldwijd inzetbaar. Via een maatwerk integratie met DeepL worden nieuwe productteksten automatisch vertaald en makkelijk beheerd in ons headless CMS CloudCannon.

Geen overbodige tools of integraties. Gewoon effectieve formulieren en een duidelijke route naar contact met sales. En met een goed ingerichte ActiveCampaign, inclusief mailing templates in dezelfde huisstijl, staat ook de e-mailmarketing klaar voor conversie.

Het resultaat

Een merk dat weer klopt. Een website die sfeer ademt. En een digitale strategie die ruimte geeft om internationaal nog verder te groeien. Altijd met ambacht als de hoofdfocus. Dat smaakt naar meer!

Limesquare luistert naar de klant, denkt mee in mogelijkheden en schakelt snel in oplossingen!
Chantal Malaihollo - van den Broek
FN Global Meat