Slim, snel en gebruiksvriendelijk
Het bouwen van de nieuwe AREA-website was geen eenvoudige klus. Achter de schermen moest een enorme hoeveelheid data worden verwerkt en geïntegreerd, variërend van postcodegebieden en inzamelroutes tot specifieke gemeentelijke afvaldiensten en tarieven. Dit vereiste een doordachte aanpak waarbij technologie en gebruiksgemak hand in hand gingen. De grootste uitdaging? Een slimme, gebruiksvriendelijke website ontwikkelen voor diverse doelgroepen. Het resultaat: een website met intuïtieve interface. Inwoners vinden nu moeiteloos de juiste informatie, vragen eenvoudig diensten aan en verrichten betalingen. Allemaal in een paar eenvoudige stappen.
Online zichtbaarheid
Maar we gingen verder dan alleen een website. Om AREA optimaal zichtbaar te maken, hebben we zowel tijdelijke Meta-campagnes als doorlopende Google Ads ingezet. We hebben een knallende online campagne opgezet die aansloot op AREA’s jaaragenda. Met slimme advertenties en gerichte content hebben we inwoners bewuster gemaakt van afvalscheiding, recycling en duurzaam afvalbeheer. Thema’s zoals plaagdierenbestrijding en containers, die relevant zijn en waar we mensen op een pakkende manier mee hebben bereikt.