BlueRee: een sportief merk

Zonnebrillen draag je op momenten dat je aan het genieten bent. Hierdoor is het belangrijk dat ze af en toe tegen een stootje kunnen. BlueRee ontwikkelde voor jongeren tussen de 15 en 30 jaar een duurzaam en sportief zonnebrillenmerk van goede kwaliteit voor een betaalbare prijs. Toegankelijk, jong en sportief. Dát is wat BlueRee wil uitstralen. Een mooie basis waar wij mee aan de slag gingen!

Een gloednieuw logo voor een gloednieuw bedrijf

Op basis van de belangrijkste merkwaardes van BlueRee gingen wij naar de tekentafel. Na meerdere schetsen, was het logo voor BlueRee daar. Wij creërden een logo met opvallende letters en als beeldmerk een sportieve ree, zoals de naam ook al doet vermoeden. Zo sluit de naam naadloos aan op de visie van het bedrijf. Dit logo vormt de basis voor de verdere uitrol van het sportieve merk. Nieuwsgierig? Scroll dan verder.

Logo

BlueRee heeft nu een sportief logo! De letters BlueRee zijn in een lowercase geplaatst, zodat dit een toegankelijke uitstraling geeft, zonder de elegantie te verliezen. De staart van de ree wordt gebruikt als uitsnede om de woorden ‘blue’ en ‘ree’ van elkaar te onderscheiden.

Beeldmerk

De simpliciteit van de ree als beeldmerk kan perfect geplaatst worden op het glas van de zonnebril. Hierdoor ontstaat herkenning van het merk, zonder je er zichtverlies van krijgt. Bij dikkere pootjes van de zonnebril worden de lowercase letters duidelijk aan de zijkant geplaatst.