Stap voor stap

Stap één: samen brainstormen. Hoe willen ze naar buiten treden? Wat vinden ze belangrijk? Dit vormt een sterke basis voor alle verdere communicatie. Zo pakte het designteam de kleurstalen en witte vellen tevoorschijn en gingen ze aan de slag. Een nieuwe stijl voor Expertisebureau Risicobeheer. Zo is de pakkende kleur rood gekozen die past bij de brandweer, die waarschuwt voor gevaar, maar ook kracht uitstraalt. Binnen no-time stond de hele communicatie met de pakkende pay-off: ‘Voor elkaar.’

Helder, informatief en gebruiksvriendelijk

“Gaaf zo’n pakkende huisstijl, maar hoe zetten jullie dat om naar een website?” Say no more! Tijdens het creëren van een huisstijl denken we vooruit en kijken we naar de mogelijkheden. De wireframes, waarin de stijl van Expertisebureau Risicobeheer direct terug te zien is, zijn eerst gemaakt. Daarna is het de beurt aan onze webdevelopers om de ontwerpen om te toveren tot een heldere, gebruiksvriendelijke en informatieve website. En óf dit is gelukt!

Concept

We hebben gekozen om de ‘e’ als uitganspunt te nemen voor het beeldmerk. De ‘e’ staat voor expertise en fungeert als hét herkenningspunt van het logo. Door de ‘e’ te splitsen blijven alleen de contouren over. Dit heeft als symboliek om situaties inzichtelijk te maken en scherp krijgen.

Logo

De typografie van het woordmerk hebben we subtiel aangepast zodat deze rustiger oogt. We hebben bijvoorbeeld alle puntjes van de ‘i’ verwijderd, de letter ‘t’ ge-update en de letterspatiëring verbeterd.

Pay-off

Een goede pay-off versterkt de identiteit en naamsbekendheid. We hebben gekozen voor een korte en krachtige belofte die dynamisch kan worden gebruikt in de communicatie. Met ‘voor elkaar’ raken we twee verschillende touchpoints: Iets voor elkaar krijgen en iets voor elkaar betekenen.

Vormentaal

De vormentaal is een doorvertaling van het concept van het beeldmerk. Op het linker vlak worden diverse situaties op een grafische manier verbeeld. De grafische vormen trekken je naar, of ontstaan vanuit, het beeldmerk. Op het rechter vlak ontstaat rust en overzicht dankzij de aanwezigheid van expertise.

Middelen

De identiteit is uitgerold in diverse middelen waarin het beeldmerk altijd centraal staat. Het kleurenpallet bestaan uit twee harde primaire kleuren, die ondersteund worden door drie zachte secundaire kleuren. Wit is hierin een belangrijke drager voor het pallet.

Website

De website van Expertisebureau Risicobeheer is ontwikkeld volgens WCAG (Web Content Accessibility Guidelines); een verzameling richtlijnen voor de toegankelijkheid van web content, gericht op mensen met een beperking., bijvoorbeeld kleurenblindheid.

Contact

Ben jij ook toe aan een tip top website?

Ben je nieuwsgierig naar wat wij voor jou kunnen betekenen?

Neem contact op