Campagne voeren

Hoe maak je laaggeletterdheid bespreekbaar én zichtbaar? Met een opvallende online campagne! Op Meta, LinkedIn, Google en DV360 brengen we de juiste boodschap naar de juiste doelgroep met de juiste content. Denk aan inspirerende video's, pakkende explainer animaties en andere opvallende visuals. Zo blijft ikletterop.nl niet alleen hangen in je hoofd, maar gaan ze ook actief bijdragen aan een toekomst waarin iedereen zonder zorgen kan lezen en schrijven en digitaal vaardig is.

Out-of-the box

We kijken niet alleen naar de online mogelijkheden zoals Google en Meta advertising, we kijken verder dan dat. Waar komt de doelgroep? Hoe triggeren we ze het meest? Wat valt op en is tegelijkertijd ook laagdrempelig? Kortom; prikkelt het wel genoeg? Maandelijks brainstormen we samen met het projectteam van ikletterop.nl voor nieuwe, creatieve ideeën. Zo is er al twee keer op 100(!) plekken in Twente het logo te zien dat gespoten is met milieuvriendelijk melkpoeder en is mogelijk jouw fiets voorzien van een opvallende zadelhoes. En de feestdagen die eraan zitten te komen? Ook daar gaan we goed mee om. Wat denk je van de LetterPiet?

Bekijk hier de verhalen van Letterpiet

Letterpiet

Op Instagram ontkom je er niet meer aan. Letterpiet is in het land. Een Piet die, net als veel mensen, moeite heeft met lezen, schrijven en digitale vaardigheden. Dat maakt het thema laaggeletterdheid niet alleen serieus, maar ook grappig en laagdrempelig. Want laten we eerlijk zijn: als zelfs Letterpiet af en toe vastloopt op een tekst, dan is het duidelijk dat het voor veel mensen niet altijd even makkelijk is.

Een echte eyecatcher

Scheur jij vaak de A1 bij Holten over? Dan is dit spandoek (van maar liefst 13 meter(!!!)) je vast niet ontgaan! Een gigantisch spandoek langs de snelweg is dé eyecatcher voor duizenden voorbijgangers per dag. Opvallend, onmogelijk te missen en perfect voor een krachtige boodschap die blijft hangen.

Website

Uiteraard kan een goede website niet ontbreken. Van duidelijke en pakkende teksten tot authentieke verhalen - alles komt aan bod. De website is hét verzamelpunt van alle content om zo elke doelgroep te kunnen bedienen.

Authentieke verhalen

Die authentieke verhalen, die komen er niet zomaar. Daarom gaan we graag in gesprek met personen of bedrijven die te maken hebben met laaggeletterdheid. Want de kracht van onze campagne zijn de mensen. Tijdens dit gesprek schieten we gelijk een fotorapportage en leggen we het verhaal vast op video. Zo hebben we genoeg content die we op diverse plekken kunnen gebruiken. Win-win situatie, dus!

Online advertenties

Online adverteren? Voor ikletterop.nl dé manier om precies die mensen te bereiken die we willen raken. Met opvallende visuals en krachtige boodschappen trekt ikletterop.nl meteen de aandacht en nodigt iedereen uit: samen gaan we voor een geletterd Twente!

Oplettende fans

Terwijl duizenden supporters in de stadions van FC Twente en Heracles de spanning van de wedstrijd beleven, trekt deze boodschap ook moeiteloos de aandacht. Dynamisch, opvallend en regelmatig in beeld. Zo maken we van elke match een goede campagne kans die blijft hangen. En nog belangrijker: die veel zichtbaar is!

Citydisplays

Offline marketing met citydisplays en sandwichborden brengt de boodschap letterlijk de straat op! In drukke winkelstraten, A-locaties in Twente en langs de weg valt het direct op. Je bereikt mensen midden in hun dagelijks leven.

Een droog zadel

Aangezien de doelgroep van ikletterop.nl zo breed is, is dit wellicht één van de slimste manieren van adverteren. Want op een station komt iedereen! Functioneel, creatief en perfect om blijvende zichtbaarheid te creëren. Een praktische én leuke manier om merkbekendheid te vergroten. Heel Twente heeft in ieder geval geen natte kont deze herfst. ;)

Explainers

Motion design is niet meer weg te denken uit deze tijd. Ze zijn creatiever, pakkender en overtuigender dan stills ooit zijn. Daarom hebben we explainers ontwikkeld om alle informatie toegankelijk en begrijpelijk voor laaggeletterden te maken. Met duidelijke beelden en korte teksten wordt een complexe boodschap helder en aantrekkelijk – iedereen kan het meteen volgen, zonder veel te lezen!

Guerrilla marketing

Een creatieve marketingstrategie die voorbijgangers op een onverwachte manier verrassen. Dát is guerrilla marketing. Ons doel? Meer naamsbekendheid voor ikletterop.nl. Want zeg nou zelf, hier loop je niet omheen. We hebben maar liefst twee keer op 100 plekken (!) in Twente het logo van ikletterop.nl gespoten met melkpoeder.

Leuke goodies

Om ikletterop.nl in de volledige lengte uit te rollen, hebben we leuke goodies ontwikkeld. Praktisch, zoals dit notitieblok of speels, zoals awards en bierviltjes – elke keer dat ze gebruikt worden, groeit de merkbeleving. Klein gebaar, groot effect!