Tijd voor vernieuwing

Valkenaer verricht een duurzame dienst op een toplocatie, maar de visuele identiteit bleef achter. Er ontbrak herkenbaarheid en een moderne uitstraling. Ze besefte dat ze een krachtige rebranding nodig hadden om hun dienst effectiever te positioneren in de markt en de identiteit op een overtuigende en professionele manier over te brengen. Voordat we hiermee starten, gaan we altijd terug naar de basis. Wie is Valkenaer? Waar zijn ze gevestigd? Welke normen en waarden hebben ze? En welke identiteit? We creëren een stevige basis waar vervolgens een compleet nieuwe stijl bovenop kan worden gezet.

Een moderne stijl

Een authentiek en duurzaam gebouw op een prachtige locatie vraagt niet om een simpele stijl. Het vraagt om een frisse, professionele en eigentijdse huisstijl. Belangrijke kenmerken waar wij mee aan de slag zijn gaan. We ontwikkelden een uniek logo, waarin de kernwaarden van Valkenaer worden vertaald naar een krachtig symbool. Het logo straalt herkenbaarheid en vertrouwen uit. Hierna volgt al snel een complete styleguide waarin het kleurpalet, de typografie en de richtlijnen voor het gebruik van de huisstijl duidelijk worden. Alle communicatie-uitingen kunnen op basis hiervan consistent worden uitgewerkt. De nieuwe huisstijl staat op papier. Nu kunnen de fysieke middelen, zoals flyers, visitekaartjes en fietsmanden uitgerold worden. Benieuwd hoe deze eruit zien? Lees verder!

Een compleet nieuw logo

De 'V' van Valkenaer, daar draait het om. Dit hoofdinitiaal is hét herkenningspunt voor nieuwe beeldmerk. De toevoeging van het dakje komt niet als een verrassing. Los van het feit dat het pand letterlijk een herkenbaar dak heeft, staat het dakje ook centraal voor het huisvesten van ondernemers. Dit maakt deze vormen de perfecte combinatie voor een herkenbaar logo en beeldmerk. En als je goed kijkt is het logo symmetrisch, net zoals het karakteristieke pand!

Doorvoering huisstijl

Het sterke logo is goed door te vertalen naar de rest van de middelen. Denk inderdaad aan vlaggen, maar ook social media templates, briefpapier en gevelreclame. Strak, modern en eigentijds. De kleurencombinatie van goud en donkerblauw matchen perfect met elkaar en geven een chique uitstraling. Alle bedrijfsruimtes onder één dak in een prachtig pand!

Offline middelen

De nieuwe stijl is doorvertaald naar een aantal offline middelen: flyers, briefpapier, vlaggen, gevelreclame en zelfs de fietsmanden van Valkenaer bleven niet achter. Allemaal als doel: de nieuwe stijl van Valkenaer tonen aan de buitenwereld. Duidelijk en strak.

Online middelen

Naast offline opvallen, is het ook belangrijk om de nieuwe stijl online te laten stralen. Een perfect manier hiervoor is social media. Daarom hebben we een stevige basis neergezet die Valkenaer zelf kan inzetten voor hun online zichtbaarheid. Je kunt er nu écht niet meer omheen.

Diensten

Meer weten over onze diensten?

Wil je meer informatie over onze expertises en diensten? Neem gerust contact met ons op.

Neem contact op
Wil je meer informatie over onze trainingen en opleidingen? Neem dan contact met ons op.