Strategische uitdaging
Hoe spreekt Asito Gen Z’ers aan om in de zomer te gaan werken? Een doelgroep met een korte spanningsboog. Jongeren die moeiteloos door advertenties scrollen. Met welke communicatie trigger je ze? En hoe zorg je ervoor dat dit past binnen de bestaande merkbeleving van Asito?
Focus op cash
Bij Limesquare doen we niets ‘zomaar’. Ook nu niet. De eerste stap: de doelgroep écht begrijpen. We spraken Gen Z’ers en kwamen snel tot de kern: het draait om geld. Voor deze generatie is werk een middel, geen missie. Dat vraagt om een boodschap die recht voor z’n raap is.
Kom shinen, kom cashen
Dat werd de tagline. De boodschap is helder. Je komt om te verdienen. Én om iets bij te dragen.
‘Shinen’ is meer dan opvallen, het is jezelf laten zien zoals je bent. Het betekent sparen voor de sneakers die je al lang in je winkelmandje hebt, dansen op het festival waar je al maanden naar uitkeek. En vooral: leven op jouw manier.
‘Cashen’ is de brandstof voor vrijheid. En sluit meteen aan bij de behoefte van deze generatie. Werken om je doelen te halen en dromen na te jagen. Cashen geeft je keuzes. Want om écht te kunnen shinen, moet je ook kunnen cashen.
Trots, waardering en energie
In de visuele uitingen kozen we voor frisse Asito kleuren en speelse zeepbellen. Deze geven de campagne een jonge, luchtige uitstraling. Ze zijn glanzend, vluchtig en perfect om spaardoelen in te ‘vangen’ in de vorm van herkenbare emoji’s.
Schoonmaken bij Asito is meer dan werken. Het is shinen in wat je doet. Vol trots, waardering en energie. Deze tone-of-voice sluit naadloos aan bij de huidige merkcommunicatie: schoonmakers zijn mensen die ertoe doen. Onze insteek: maak ze zichtbaar, maak ze belangrijk én blijf begrijpelijk voor de doelgroep.
Alleen maar lof voor de snelle, professionele en prettige samenwerking!
Echte mensen, echte beelden
Voor de content werkten we samen met JLF Studio in Hengelo. Op de set: échte Gen Z Asito-medewerkers. Die herkenbaarheid zie je terug in de beelden. De doelgroep moet zich kunnen identificeren. Zowel in fotografie- als in videografie. Van online tot outdoor ontwikkelden we campagnemiddelen. Denk aan DOOH-campagnebeelden met bewegende content, Snapchat-, Instagram story- en Google Ads. De teksten hiervoor? Die hebben we natuurlijk laten schrijven door onze eigen Gen Z’er. De professionele audio onder de video animaties zijn mede mogelijk gemaakt door Mosic. De campagne werd ingericht en onderhouden door Abovo Maxlead. Zo ontstond er een mooi één-tweetje en een hele fijne samenwerking!
Het resultaat
Het creatieve concept werd doorvertaald in ieder kanaal. Consistent, relevant en scherp. De campagne sloeg in als een bom. In nog geen maand tijd kwamen er ruim 530 sollicitaties binnen via Meta, Snapchat en Google Search. Jongeren klikten massaal door: meer dan 1,6 miljoen impressies via Meta, Google, Snapchat en DOOH samen. De boodschap raakte precies de juiste snaar.
Het succes was zó groot dat recruitment de toestroom soms niet meer kon verwerken. Op de drukste dagen kwamen er meer sollicitaties binnen dan ooit. De campagne is na ruim één maand al afgebouwd, terwijl voorgaande jaren campagnes gemiddeld twee maanden of langer online waren. Het doel is dus ruim groots behaald!
Conclusie
Met ‘Kom Shinen, Kom Cashen’ lieten we zien dat een creatief concept meer is dan een leuke slogan. Het is strategie die doorwerkt in ieder detail, van beeld tot tone-of-voice. Een campagne die jongeren bereikte, maar nog belangrijker: in beweging bracht tot sollicitatie. Een boodschap en campagne die wérkt. En daar zijn we erg trots op!
Bijbaan nodig? Check werkenbijasito.nl/bijbaan
Wil je ook een opvallende campagne? We helpen je graag!