De feestdagen zijn het ideale moment om jezelf zichtbaar te maken voor jouw doelgroep. Mensen hebben behoefte aan gezelligheid, willen uitpakken en trekken hiervoor alles uit de kast. Emoties spelen in deze maand een grote rol en emotie doet verkopen. Kortom; dit is dé kans.
Emoties in de hoofdrol
Emoties en verkopen gaan hand in hand. Probeer je te verplaatsen in de emoties van jouw doelgroep. Welke emoties ervaren zij deze maand? Zijn ze verdrietig of enthousiast? Is deze maand overleven of juist één groot feest? Pas je uitingen hierop aan, zodat de doelgroep zich hierin herkent. Het voordeel? Je valt sneller op én blijft beter hangen. Zo maak je een verrassende impact!
Grote rol voor eigen medewerkers
Magie is het toverwoord. In deze maand willen we allemaal betoverd worden en ons speciaal voelen. Dat geldt niet alleen voor je doelgroep, maar ook voor jouw werknemers. Zet ze in het zonnetje en breng je waardering over. Dat hoeft niet eens groot, maar kan ook met een kleine attentie, zoals bijvoorbeeld een mooie kerstkaart of gepersonaliseerd cadeau.
Gevoelig voor beïnvloeding
We worden overvallen door al het decembergeweld. Sinterklaas, verjaardagen, kerst, oud & nieuw, er komt geen einde aan. Juist in deze maand is je doelgroep gevoelig voor marketing uitingen én niet onbelangrijk: welwillend om geld uit te geven. Vooral als het gaat om ouders van kinderen. Voor jou de uitgelezen kans om je doelgroep te beïnvloeden. Maak daar gebruik van!