
Fields of happiness
Klant
Vario Fields
Diensten
Webdesign en webdevelopment
Uitdaging
Omdat de consumentenmarkt aantrok, ontstond bij Vario Fields de wens om een online rekentool te ontwerpen die snel en eenvoudig een prijsindicatie voor de klant opstelt.


De vraag die wij van Vario kregen was: ‘’Hoe kunnen we de consumentenmarkt bedienen zonder teveel tijd kwijt te zijn aan het opstellen van offertes?’’ De interesse van consumenten groeide en het aantal vragen nam toe. Vario kon al leveren aan consumenten, maar wilde voorkomen dat het opstellen van offertes teveel tijd zou kosten. Een eenvoudige rekentool die snel een prijs kan berekenen was de oplossing.

Bij het ontwerpen van de tool onderzocht Vario eerst welke vragen zij beantwoord moest hebben om een goede en realistische prijsindicatie te maken. Op basis van deze vragen hebben we een formule opgesteld waarmee de juiste prijs tot stand kan komen. Bij het ontwerpen van de rekentool stond optimaal gebruikersgemak centraal. Aan de hand daarvan hebben we de rekentool ingedeeld in 3 stappen. We hebben een overzichtelijke tool gecreëerd, doordat we de juiste technieken hebben gebruikt, we efficiënt omgegaan zijn met de ruimte in de tool, de tool een snelle laadtijd heeft en page refreshes niet nodig zijn.
Op het moment dat de consument de 3 stappen in de tool heeft ingevuld, ontvangt hij of zij een PDF met daarin de persoonlijke prijsindicatie. De PDF is meer dan alleen een opsomming van kosten. De stijl én huisstijl van Vario komen in de PDF duidelijk naar voren. 7 dagen na ontvangst van de PDF, ontvangt de consument nog een e-mail met een reminder van zijn offerte-aanvraag.

Resultaat
Van april tot en met juni 2020 zijn er 175 offerte-aanvragen gedaan. Doordat zelf offertes maken niet meer nodig was, heeft Vario enorm veel tijd bespaart. Ook is de rekentool makkelijk voor mensen die nog in de oriënterende fase zijn. Een win-win situatie voor zowel de bezoeker als Vario!